Oto nowy moduł na naszym forum mający ułatwić tworzenie postaci. Sporo osób ma problemy z tym co wpisać w umiejętnościach. Mistrzowie miewają problemy z określeniem czy dana postać zna się rzeczywiście na danej rzeczy czy też nie. Dlatego by ułatwić Wam pracę nad postacią oraz nam mistrzowanie stworzyliśmy zestaw umiejętności i cech postaci.
Dodatkowe umiejętności, których nie ma na liście powyżej: (zostaną dodane przy najbliższej aktualizacji)
1. Parowanie (Postać wie jak poprawnie parować ciosy przy pomocy tarcz lub używanej przez siebie broni.)
Jak wykorzystywać nowe moduły? W karcie postaci wypisujemy wszystkie umiejętności danej postaci. Należy być ostrożnym by nie popaść w przesadę. Ich ilość należy dostosować do wieku i możliwości. Ponadto można też dodać rubrykę "w trakcie nauki" by zaznaczyć, że postać zajmuje się pogłębianiem wiedzy w jakiejś dziedzinie. Sprawi to, ze ewentualne negatywne modyfikatory nie będą tak dotkliwe jak przy zupełnym braku zrozumienia tematu.
Zalety, cechy neutralne i wady to osobna kategoria. Odpowiadają za mocne i słabe strony postaci. Na każdą zaletę powinna przypadać przynajmniej jedna wada. Cechy neutralne to wyłącznie własny wybór.
Krótkie FAQ, pytania możecie wysyłać mi na PM, będę je tutaj dodawał.
1. Czy trzeba stosować się do nowych zasad tworzenia KP?
Nowe KP muszą być już tworzone wedle tego wzoru, w przypadku starych to wyłącznie kwestia dobrej woli graczy aczkolwiek gorąco do tego zachęcamy. Niedługo pojawią się tu linki do przerobionych KP mojej i Elbereth.
2. Czy mogę mieć tylko umiejętności i cechy z list powyżej?
Nie! Jeżeli masz pomysł na własną umiejętność/zaletę/wadę/cechę to wyślij zapytanie do mnie lub Elbereth. Nie jesteśmy w stanie przewidzieć wszystkich pomysłów graczy i szczerze zachęcamy do własnej inicjatywy.
3. Czy trzeba mieć zalety i wady?
Nie! Zalety i wady to tylko opcjonalne elementy naszej KP. To najmocniejsze i najsłabsze punkty danej postaci mające przełożenie na mechanikę. Jednak jeśeli ktoś nie chce ich mieć to nie musi.
Umiejętności
- Umiejętności:
Dodatkowe umiejętności, których nie ma na liście powyżej: (zostaną dodane przy najbliższej aktualizacji)
1. Parowanie (Postać wie jak poprawnie parować ciosy przy pomocy tarcz lub używanej przez siebie broni.)
Zalety
- Zalety:
Cechy neutralne
- Cechy neutralne:
Wady
- Wady:
Jak wykorzystywać nowe moduły? W karcie postaci wypisujemy wszystkie umiejętności danej postaci. Należy być ostrożnym by nie popaść w przesadę. Ich ilość należy dostosować do wieku i możliwości. Ponadto można też dodać rubrykę "w trakcie nauki" by zaznaczyć, że postać zajmuje się pogłębianiem wiedzy w jakiejś dziedzinie. Sprawi to, ze ewentualne negatywne modyfikatory nie będą tak dotkliwe jak przy zupełnym braku zrozumienia tematu.
Zalety, cechy neutralne i wady to osobna kategoria. Odpowiadają za mocne i słabe strony postaci. Na każdą zaletę powinna przypadać przynajmniej jedna wada. Cechy neutralne to wyłącznie własny wybór.
Krótkie FAQ, pytania możecie wysyłać mi na PM, będę je tutaj dodawał.
1. Czy trzeba stosować się do nowych zasad tworzenia KP?
Nowe KP muszą być już tworzone wedle tego wzoru, w przypadku starych to wyłącznie kwestia dobrej woli graczy aczkolwiek gorąco do tego zachęcamy. Niedługo pojawią się tu linki do przerobionych KP mojej i Elbereth.
2. Czy mogę mieć tylko umiejętności i cechy z list powyżej?
Nie! Jeżeli masz pomysł na własną umiejętność/zaletę/wadę/cechę to wyślij zapytanie do mnie lub Elbereth. Nie jesteśmy w stanie przewidzieć wszystkich pomysłów graczy i szczerze zachęcamy do własnej inicjatywy.
3. Czy trzeba mieć zalety i wady?
Nie! Zalety i wady to tylko opcjonalne elementy naszej KP. To najmocniejsze i najsłabsze punkty danej postaci mające przełożenie na mechanikę. Jednak jeśeli ktoś nie chce ich mieć to nie musi.