Forum aktualnie zamknięte.


    Dziennik Zmian

    Share
    avatar
    William Hawke
    Administrator

    Liczba postów : 296
    Join date : 23/07/2014
    Age : 23
    Skąd : Hawkhill

    Dziennik Zmian

    Pisanie by William Hawke on Pon Lip 06, 2015 11:26 am

    Tutaj będziemy notowali wszelkie zmiany jakie nastąpiły w trakcie resetu.


    1. Moduł wydarzeń. Po resecie chcemy mocno skupić się na elemencie losowych wydarzeń zarówno dla regionów jak i dla postaci. W tym drugim przypadku będziemy starali się je dopasowywać pod konkretne osoby jednak dla regionów zdaliśmy się na bazę wydarzeń, z której będziemy losować elementy dla każdego regionu. Oczywiście będzie istniała dość duża szansa, że nic się nie wydarzy. Działać będzie to tak, że na początku każdego miesiąca dla każdego regionu zostanie wykonany rzut. Istnieje szansa, że regionowi przydarzy się jedno z około 80 unikalnych wydarzeń. Wydarzenia będą skrajnie negatywne, skrajnie pozytywne oraz neutralne. Każde z nich może mieć swoje konsekwencje w przyszłości i może zostać zalążkiem wątku. Oczywiście by zachować element zaskoczenia tabela będzie widoczna jedynie w dziale dla mistrzów gry.

    2. Moduł walk postaci. Podczas poprzedniej fabuły zaobserwowałem spore problemy w walkach pomiędzy postaciami. Często to były dwa rzuty na podstawie, których określano przebieg pojedynku. A niestety kości płatają figle i sytuacja, w której jedna osoba wyrzuci na k20 1, a druga 17 nie jest wcale jakaś specjalnie niezwykła. A wedle starych zasad niejednokrotnie kończyło się to porażką pechowca. Mam nadzieję, że dzięki nowemu systemowi walki zarówno szczęście jak i umiejętności postaci będą wpływały na wynik walk. Moduł wymaga jeszcze solidnego testowania, ale przez kilka pierwszych dni nie powinno być żadnych pojedynków i będzie czas by to dopracować. Liczę na Waszą pomoc Wink.

    3. Testowanie umiejętności. Dawniej fakt posiadania bądź nie posiadania jakieś umiejętności praktycznie nic nie oznaczał. I tak liczył się tylko wynik na kostce k20. Jedynym zastosowaniem elementu karty postaci jaką były umiejętności był fakt przyznania lub nie jakiegoś modyfikatora. Teraz rzeczywiście będzie się liczyć to czy postać zna się na jakiejś rzeczy czy nie. Dzięki temu postacie nie będą jednoosobowymi akademiami nauk, które samotnie są w stanie rozwiązać każdy problem. Dodatkowo też młode postacie, które nie są doświadczone będą mogły odczuwać problemy braku swojej wiedzy. I określać to czego chcą się nauczyć Wink. Bo przecież oczywiście, że można zdobywać nowe umiejętności w trakcie gry.

    4. Wojny i bitwy. Kość niezgody i pięta achillesowa dawnego forum. Problemy z wojnami i bitwami był przeróżne. Zapewne nie uda się ich wyeliminować wszystkich i pojawią się nowe, ale i tak klarowny system jasny dla wszystkich powinien wyjść na plus. Dawniej straty mocno zależały od tego kto prowadził bitwę. To był pewien problem dlatego liczenie ich powinno być jak najmniej zależne od MG. W tym module wciąż konieczne jest wiele poprawek i czekam na pomysły, propozycje, komentarze, a już niedługo byłbym wdzięczny za pomoc w testach.

    5. Umiejętności, zalety, wady... Kolejnym modułem jest już wprowadzony pod koniec starej fabuły element spisu umiejętności. Zalety i Wady dostały też swoje mechaniczne efekty. Wciąż oczywiście można w KP dodawać własne propozycje umiejętności, zalet, wad itd. Teraz dzięki nowemu systemowi testów w końcu naskrobane w karcie umiejętności będą miały odwzorowanie.

    6. Nowy wzór Karty Postaci. KP zostały nieco rozbudowane, a wymagania zaostrzone. Czas sprawić by postacie już od samego początku nabrały trochę głębi i nie były robione na przysłowiowym "kolanie". Elementy mechaniczne w związku z nowym systemem testowania umiejętności też nabrały odpowiedniej wagi, tak więc już od początku należy zwracać uwagę na mocne i słabe strony postaci, którą chcemy poprowadzić ku przygodnie.

    7. Karty regionów. Teraz każdy region będzie miał swoją kartę określającą krótko jaka jest sytuacja w regionie. To też taka baza pod wydarzenia dla postaci przebywających w regionie. Ponadto może też odwzorowywać warunki wojny.

    8. FAQ. Będę na bieżąco aktualizował temat z zadawanymi przez Was pytaniami. Prosiłbym o podsyłanie ich na pw. Będę wstawiał odpowiedzi do wydzielonego tematu tak by nie trzeba było wiele razy tłumaczyć tego samego zagadnienia.

    9. Poprawiona ekonomia. Ekonomia troszeczkę się zmieni. Główne elementy pozostaną takie same, ale nie będzie już potoku pustych tabelek lordów NPC.

    10. Tajne operacje. Czym byłby świat Gry o Tron bez spisków i ciemnych machlojek. Rozszerzyliśmy działanie starego systemu trucia na więcej aspektów dodając jednocześnie wymóg napisania posta o dokładnym zaplanowaniu całej akcji. System ten ma na celu sprawienie by gracze będący celami spisków nagle nie stawali się przeraźliwie ostrożni po tym jak przeczytają posty o dybiących na ich życie wrogach.

    11. Uaktualniony regulamin. Wyciągając wnioski z poprzedniej fabuły zmodernizowaliśmy trochę regulamin, a ponadto dodaliśmy do wzoru na KP formułę, która jest potwierdzeniem zapoznania się z nim i zgody na jego przestrzeganie.


    _________________
    Wzlecimy Wysoko

      Obecny czas to Pią Lis 17, 2017 11:43 pm