Aktualny Dobrobyt Regionów:
- Dobrobyt:
- Północ: (++)
Żelazne Wyspy: (++)
Dorzecze: (++)
Dolina: (+++)
Zachód: (+++)
Włości Korony: (+++)
Reach: (+++)
Ziemie Burzy: (+++)
Dorne: (+++)
1. Koszty budowy (zarówno Westeros jak i Essos)
- Nowa Ściąga Budowy:
2. Utrzymanie wojsk.
Płaci się za wojska powołane po broń. Liczy się moment zwołania chorągwi. Od tego momentu do rozejścia się do domów lord ponosi koszty za powołane pod broń wojska. Nie obejmuje to straży miejskich/garnizonów, które są gotowe zawsze jednak wpisują się w koszty utrzymania miasta/zamku. Wielkość tych garnizonów określają MG/Administracja. Płaci się ka każdą setkę zaokrąglając do 50 w dół i od 51 w górę. Przykładowe koszta utrzymania wojsk:
- Koszty utrzymania wojsk Manderly:
3. Najemnicy.
Oto tabela wynajęcia kompanii najemniczych. Jest to koszt zawarcia transakcji i ich przybycia oraz pobytu. Ponadto najemnicy kosztują podczas ich akcji bojowych tak samo jak zwykli żołnierze, dodatkowo tez pobierając od 1% do 10% ceny ich wynajmu po każdej bitwie.
- Koszty najemników:
- Drudzy Synowie 800 piechoty i 400 jazdy
+10% w bitwach
+5% za atak z zaskoczenia z ich udziałem
+5% przeciw mniej licznym siłom
cena: 4 000 złotych smoków
Złota Kompania 15 000 piechoty, 3000 jazdy
-2 do przekupstwa jeśli ktoś chce ich przekupić. Trudne testy przekonywania do przekupstwa.
+15% w bitwach
cena: 40 000 złotych smoków
Obdarty Sztandar 14 000 piechoty, 2500 jazdy
-1 do przekupstwa.
+15% w bitwach
cena: 40 000 złotych smoków
Długie Lance 1800 jazdy
+15% w bitwach
+5% przy nietypowych wypadach i manewrach.
cena: 10 000 złotych smoków
Kompania Kota 4 500 piechoty
+15% w bitwie
+5% jako garnizon zamku
cena: 8 000 złotych smoków
Plewy na Wietrze 1000 piechoty i 2000 jazdy
+15% w bitwie
+5% do pierwszego ataku (dodawany do wszystkich bonusów)
cena: 15 000 złotych smoków
Wrony Burzy 500 piechoty i 250 jazdy
+15%w bitwie
-5% na terenie wroga
cena: 2 000 złotych smoków
Nieskalani łącznie 15 000 podzieleni na 150 oddziałów po 100 ludzi
+25% w bitwie (Tylko +15% jeżeli nie trzymają szyku)
+10% przeciwko kawalerii
Trudno złamać ich szyk.
cena: Każdy oddział kosztuje 1 000 złotych smoków.
Uwaga: kompanie najemników można dzielić na max 2 części i każdą posłać/zostawić gdzie indziej. Oddziałów Nieskalanych nie można dzielić.
4. Dzicy
Dzicy mają prosta mechanikę. W rozproszeniu dają sobie radę ze zdobywaniem żywności, a nawet z jej gromadzeniem. Daleka Północ była ogromna i bardziej żywa niż można się tego spodziewać. Polowania, połowy ryb, proste uprawy, zbieractwo. To spory wachlarz możliwości Dzikich. Ich problemem jest to, że z racji braku spichlerzy, wysokiej produkcji żywności lub terenów do podbicia w przypadku zgrupowania się mogą mieć problemy z żywnością. Jednak odpowiednie przygotowania oczywiście pozwolą na wytrwanie z zgromadzonych zapasów. Ich wojska z racji swojej "nieregularności" pobierają tylko żywność. Nie pobierają od nikogo żołdu, butów czy broni. Wszystko zdobywają sami i to czyni ich wojownikami.
5. Górskie Klany
W zasadzie sprawa jest podobna jak u ich braci zza Muru. Klany jednak mają dostęp do złota zdobywanego na nieostrożnych podróżnych i pomniejszych karawanach. Są za to o wiele mniej liczne. Jednak oczywiście z czasem może się to zmienić.
6. Mur
No i na czarny koniec. Mur! Tutaj wojska są stale powołane pod broń i pobierają wyposażenie jak wojska armii Westeros. Mur ma skromne dochody w smokach i surowcach co odzwierciedla datki i niewielkie dochody z Darów. Założyłem, że oscylują One w wymiarze podobnym do tym z sagi, więc na razie są w stanie obsłużyć około 1000 ludzi.
Ekonomia w nowym wydaniu będzie wyglądać nieco inaczej niż wcześniej. Znikną puste nikomu niepotrzebne przychody NPC. W starym stylu z dokładnymi kosztami budowy tabelki będą posiadać jedynie gracze posiadający jakiś większy majątek. Nie musi być to nawet lord. Po prostu jeżeli postać będzie dysponowała jakimś majątkiem to może zostać jej przydzielona tabela dochodów i wydatków. Za sytuację gospodarczą NPC będzie odpowiadała statystyka dobrobytu regionu. Ta sama statystyka może czasami generować jakieś dodatkowe wydarzenia dla właścicieli majątków.
Powyższe tabelki mogą się zmienić. Wraz z pierwszymi postaciami z dochodami będę przerabiał mój stary arkusz pod nowe potrzeby. Wtedy też zaktualizuję powyższe obrazki do obowiązującej fabuły, bo chwilowo nie wiem jeszcze jak będzie wyglądała sytuacja Straży, Dzikich, Klanów.
Ostatnio zmieniony przez William Hawke dnia Sro Lip 15, 2015 11:53 am, w całości zmieniany 2 razy