Forum aktualnie zamknięte.


    System rozstrzygania bitew

    Share
    avatar
    Alys Baratheon

    Liczba postów : 223
    Join date : 30/05/2014
    Skąd : Wysogród

    System rozstrzygania bitew

    Pisanie by Alys Baratheon on Wto Lip 22, 2014 1:25 pm

    Usunęłam poprzedni temat, bo był lekki bałagan. Tutaj też możecie zgłaszać zmiany/pomysły/pytania itd.

    Wypowiadając komuś wojnę trzeba brać pod uwagę powód. Jeśli wypowiemy komuś wojnę ot tak, bez powodu, dla zabawy -trzeba liczyć się z pozytywnym modyfikatorem dla atakowanego. Modyfikator i lista "powodów" wojny są na samym końcu tego posta.

    Rzucamy k20 (20 akcja powiodła się w 100%, 1 powiodła się w 0%). Posty są pisane w kolejności: Atakujący - MG wykonujący rzut i opisujący powodzenie/niepowodzenie akcji - Obrońca - MG wykonujący... - Atakujący - itd.
    Straty sił walczących ocenia MG według powodzenia i logiki.

    Główne przeliczniki


    +1 dla armii walczącej na swoim terytorium;
    +3 dla atakującego jeśli atakuje z zaskoczenia (bez uprzedniego wypowiedzenia wojny, w niespodziewanym miejscu, itd)
    +1 za każde 1 500 przewagi w wojsku biorącym udział w bitwie
    +3 dla broniącego jeśli broni się w twierdzy lub zamku (modyfikator przestaje działać jeżeli agresor wedrze się do środka przez mury/padnie brama)
    +1 dla armii walczącej w górach na swoim terytorium -dodawane do bonusu za walkę na swoim terytorium (np. górskie klany w górach w Dolinie, Martellowie w górach w Dorne)
    +1 za pomysły taktyczne, ich opisy (nadawane według woli MG, zawsze 1 za 1 pomysł)
    -1 dla armii atakującej zamek na bagnistym terenie/położonym w niedostępnym miejscu itd (np. Fosa Cailin, Orle Gniazdo)
    Jeśli w bitwie bierze udział kompania najemników,
    bierze się pod uwagę też odpowiednie przeliczniki. Wstawiam poniżej przeliczniki do kompanii, by były wszystkie w jednym miejscu dla MG. (wszystkie informacje, ceny, liczebności i skład tutaj http://gotrpg.forumpolish.com/t105-wojska-w-polu-aktualna-liczebnosc-wojsk#390 )
    Drudzy Synowie
    +3 w bitwach
    +2 za atak z zaskoczenia z ich udziałem
    +1 przeciw mniej licznym siłom

    Złota Kompania
    słonie (w jakiejkolwiek bitwie): -2 na Północy, w -1 Dolinie, +5 w Reach i Ziemiach Burzy, +10 w Dorne /jeśli stanowią garnizon, to na Północy i w Dolinie negatywnego efektu nie ma, jednak nie ma też pozytywnego
    -2 do przekupstwa jeśli ktoś chce ich przekupić
    +5 w bitwach
    (przeliczniki słoni i pozostałe sumuje się, chyba że oba w danym przypadku wynoszą +10. Wtedy działa tylko jeden.)

    Obdarty Sztandar
    -2 do przekupstwa
    +5 w bitwach
    +1 do jakichkolwiek bitew na ziemiach wroga (dodawane do powyższych bonusów oprócz ataku na zamek)

    Długie Lance
    +3 w bitwach
    +1 przy wypadzie z zamku
    -1 przeciw słoniom

    Kompania Kota
    +3 w bitwie
    +1 jako garnizon zamku

    Plewy na Wietrze
    +4 w bitwie
    +1 do pierwszego ataku (dodawany do wszystkich bonusów)
    -1 jako garnizon

    Wrony Burzy
    +3 w bitwie
    -1 na terenie wroga (odejmowany od powyższych bonusów)

    Nieskalani
    +5 w bitwie
    +4 przeciw słoniom i kawalerii
    Nie łamią szyku
    -1 od powyższych bonusów w bitwie przeciw siłom przeważającym mającym bonus za przewagę wyższy niż +2 /przeciw słoniom
    (wszystkie bonusy się dodaje/odejmuje)

    Szarzy Towarzysze
    +4 w bitwie


    Casus Belli

    W przypadku nieprzestrzegania Casus Belli:
    Pozytywny modyfikator dla obrońcy +3
    Ma to na celu wprowadzanie ,,pretekstów do wojny''. Gracze, którzy wypowiadają wojnę innemu rodowi bądź królestwu bez powodu, są obciążeni negatywnymi efektami, zaś strona przeciwna dobrymi. Wypowiedzenie wojny bez Casus belli jest postrzegane jako niehonorowe. Jest to system, który był uznawany przez prawo międzynarodowe w średniowieczu, a na tym okresie i ówczesnej Europie jest stworzony świat Westeros.
    Preteksty do wojny:
    -Obraza
    -Embargo
    -Obrona religii (święta wojna)
    -Szpiegostwo
    -Najazd na wasala
    -Zdobycie prowincji, do której ma się historyczne prawo
    -Utworzenie unii bądź jej złamanie (Rody bądź kraje muszą zawrzeć małżeństwo. Gdy ostatni potomek linii męskiej umrze, to władca rodu bądź kraju, który zawarł małżeństwo z potomkinią rodu zostaje jego zwierzchnikiem)
    -Zerwanie małżeństwa
    -Wojna o niepodległość
    -Wojna za króla
    -Roszczenia do tronu
    -Aneksja (Nie można anektować od razu całego rodu bądź kraju. By anektować ród bądź królestwo należy zająć większość jego terytorium, następnie wypowiedzieć wojnę o anekcję bądź inny powód)
    -Wasalizacja rodu bądź królestwa
    -Gwarantowana niepodległość
    -Złamanie królewskiego pokoju (jeśli ktoś złamie królewski pokój lojalni wasale króla mogą wypowiedzieć mu wojnę)
    -Gdy państwo będzie zbyt agresywne, to inne mogą mu wypowiadać wojnę i nie ponosić żadnych kosztów niesławy

      Obecny czas to Sob Lip 21, 2018 9:10 pm