Plik z finansami: http://sendfile.pl/pokaz/269540---ntKr.html
1. Koszty budowy (zarówno Westeros jak i Essos)
2. Finanse poszczególnych regionów Westeros.
2. Utrzymanie wojsk.
Płaci się za wojska powołane po broń. Liczy się moment zwołania chorągwi. Od tego momentu do rozejścia się do domów lord ponosi koszty za powołane pod broń wojska. Nie obejmuje to straży miejskich/garnizonów, które są gotowe zawsze jednak wpisują się w koszty utrzymania miasta/zamku. Wielkość tych garnizonów określają MG/Administracja. Płaci się ka każdą setkę zaokrąglając do 50 w dół i od 51 w górę. Przykładowe koszta utrzymania wojsk:
3. Najemnicy.
Oto tabela wynajęcia kompanii najemniczych. Jest to koszt zawarcia transakcji i ich przybycia oraz pobytu. Ponadto najemnicy kosztują podczas ich akcji bojowych tak samo jak zwykli żołnierze, dodatkowo tez pobierając od 1% do 10% ceny ich wynajmu po każdej bitwie. Na potrzeby kosztów utrzymania 10 słoni jest równe setce konnych.
4. Dzicy
Dzicy mają prosta mechanikę. W rozproszeniu dają sobie radę ze zdobywaniem żywności, a nawet z jej gromadzeniem. Daleka Północ była ogromna i bardziej żywa niż można się tego spodziewać. Polowania, połowy ryb, proste uprawy, zbieractwo. To spory wachlarz możliwości Dzikich. Ich problemem jest to, że z racji braku spichlerzy, wysokiej produkcji żywności lub terenów do podbicia w przypadku zgrupowania się mogą mieć problemy z żywnością. Jednak odpowiednie przygotowania oczywiście pozwolą na wytrwanie z zgromadzonych zapasów. Ich wojska z racji swojej "nieregularności" pobierają tylko żywność. Nie pobierają od nikogo żołdu, butów czy broni. Wszystko zdobywają sami i to czyni ich wojownikami.
5. Górskie Klany
W zasadzie sprawa jest podobna jak u ich braci zza Muru. Klany jednak mają dostęp do złota zdobywanego na nieostrożnych podróżnych i pomniejszych karawanach. Są za to o wiele mniej liczne. Jednak oczywiście z czasem może się to zmienić.
6. Mur
No i na czarny koniec. Mur! Tutaj wojska są stale powołane pod broń i pobierają wyposażenie jak wojska armii Westeros. Mur ma skromne dochody w smokach i surowcach co odzwierciedla datki i niewielkie dochody z Darów. Założyłem, że oscylują One w wymiarze podobnym do tym z sagi, więc na razie są w stanie obsłużyć około 1000 ludzi. Jednak do takiego poziomu Straży jeszcze daleko i kto wie czy w ogóle będzie dane Jej do tego dotrwać.
1. Koszty budowy (zarówno Westeros jak i Essos)
- Nowa Ściąga Budowy:
2. Finanse poszczególnych regionów Westeros.
- Północ:
- Zachód:
- Reach:
- Dolina:
- Ziemie Burzy:
- Żelazne Wyspy:
- Dorzecze:
- Dorne:
- Korona:
2. Utrzymanie wojsk.
Płaci się za wojska powołane po broń. Liczy się moment zwołania chorągwi. Od tego momentu do rozejścia się do domów lord ponosi koszty za powołane pod broń wojska. Nie obejmuje to straży miejskich/garnizonów, które są gotowe zawsze jednak wpisują się w koszty utrzymania miasta/zamku. Wielkość tych garnizonów określają MG/Administracja. Płaci się ka każdą setkę zaokrąglając do 50 w dół i od 51 w górę. Przykładowe koszta utrzymania wojsk:
- Koszty utrzymania wojsk Manderly:
3. Najemnicy.
Oto tabela wynajęcia kompanii najemniczych. Jest to koszt zawarcia transakcji i ich przybycia oraz pobytu. Ponadto najemnicy kosztują podczas ich akcji bojowych tak samo jak zwykli żołnierze, dodatkowo tez pobierając od 1% do 10% ceny ich wynajmu po każdej bitwie. Na potrzeby kosztów utrzymania 10 słoni jest równe setce konnych.
- Koszty najemników:
- Drudzy Synowie 800 piechoty i 400 jazdy
+3 w bitwach
+2 za atak z zaskoczenia z ich udziałem
+1 przeciw mniej licznym siłom
cena: 4 000 złotych smoków
Złota Kompania 15 000 piechoty, 3000 jazdy i 100 słoni -> Dowodzona przez ród Blackfyre
Słonie (w jakiejkolwiek bitwie): -2 na Północy, w -1 Dolinie, +5 w Reach i Ziemiach Burzy, +10 w Dorne /jeśli stanowią garnizon, to na Północy i w Dolinie negatywnego efektu nie ma, jednak nie ma też pozytywnego
-2 do przekupstwa jeśli ktoś chce ich przekupić
+5 w bitwach
(przeliczniki słoni i pozostałe sumuje się, chyba że oba w danym przypadku wynoszą +10. Wtedy działa tylko jeden.)
cena: 50 000 złotych smoków
Obdarty Sztandar 14 000 piechoty, 2500 jazdy
-2 do przekupstwa
+4 w bitwach
+1 do jakichkolwiek bitew na ziemiach wroga (dodawane do powyższych bonusów oprócz ataku na zamek)
cena: 40 000 złotych smoków
Długie Lance 1800 jazdy
+3 w bitwach
+1 przy wypadzie z zamku
-1 przeciw słoniom
cena: 10 000 złotych smoków
Kompania Kota 4 500 piechoty
+3 w bitwie
+1 jako garnizon zamku
cena: 8 000 złotych smoków
Plewy na Wietrze 1000 piechoty i 2000 jazdy
+4 w bitwie
+1 do pierwszego ataku (dodawany do wszystkich bonusów)
-1 jako garnizon
cena: 15 000 złotych smoków
Wrony Burzy 500 piechoty i 250 jazdy
+3 w bitwie
-1 na terenie wroga (odejmowany od powyższych bonusów)
cena: 2 000 złotych smoków
Nieskalani łącznie 15 000 podzieleni na 150 oddziałów po 100 ludzi
+5 w bitwie
+4 przeciw słoniom i kawalerii
Nie łamią szyku
-1 od powyższych bonusów w bitwie przeciw siłom przeważającym mającym bonus za przewagę wyższy niż +2 /przeciw słoniom
(wszystkie bonusy się dodaje/odejmuje)
cena: Każdy oddział kosztuje 1 000 złotych smoków.
Uwaga: kompanie najemników można dzielić na max 2 części i każdą posłać/zostawić gdzie indziej. Oddziałów Nieskalanych nie można dzielić. Jeśli dzieli się Złotą Kompanię na część bez słoni i część ze słoniami, to część bez nich musi być mniej liczna.
4. Dzicy
Dzicy mają prosta mechanikę. W rozproszeniu dają sobie radę ze zdobywaniem żywności, a nawet z jej gromadzeniem. Daleka Północ była ogromna i bardziej żywa niż można się tego spodziewać. Polowania, połowy ryb, proste uprawy, zbieractwo. To spory wachlarz możliwości Dzikich. Ich problemem jest to, że z racji braku spichlerzy, wysokiej produkcji żywności lub terenów do podbicia w przypadku zgrupowania się mogą mieć problemy z żywnością. Jednak odpowiednie przygotowania oczywiście pozwolą na wytrwanie z zgromadzonych zapasów. Ich wojska z racji swojej "nieregularności" pobierają tylko żywność. Nie pobierają od nikogo żołdu, butów czy broni. Wszystko zdobywają sami i to czyni ich wojownikami.
- Dzicy:
5. Górskie Klany
W zasadzie sprawa jest podobna jak u ich braci zza Muru. Klany jednak mają dostęp do złota zdobywanego na nieostrożnych podróżnych i pomniejszych karawanach. Są za to o wiele mniej liczne. Jednak oczywiście z czasem może się to zmienić.
- Górskie Klany:
6. Mur
No i na czarny koniec. Mur! Tutaj wojska są stale powołane pod broń i pobierają wyposażenie jak wojska armii Westeros. Mur ma skromne dochody w smokach i surowcach co odzwierciedla datki i niewielkie dochody z Darów. Założyłem, że oscylują One w wymiarze podobnym do tym z sagi, więc na razie są w stanie obsłużyć około 1000 ludzi. Jednak do takiego poziomu Straży jeszcze daleko i kto wie czy w ogóle będzie dane Jej do tego dotrwać.
- Mur:
Ostatnio zmieniony przez William Manderly dnia Czw Mar 05, 2015 12:52 pm, w całości zmieniany 5 razy