Jak już część z Was wie zostałem mianowany adminem, a co za tym idzie MG przez Rosha. Mam kilka pomysłów na dalszy rozwój forum. Analizowałem ostatnio problemy związane z forum i jego funkcjonowaniem. Oto one oraz możliwe rozwiązania.
1. Shitostormy na czacie oraz eskalacje konfliktów.
Tutaj przyznaję, że również mam część winy, czasami tak jak inni przesadzam w wymianie niepotrzebnych zdań. Problemy najczęściej wiążą się z kwestiami związanymi z mistrzowaniem, ale o tym dalej. Rozwiązanie problemu? Wszelkie dyskusje na temat postów przenieść na pw/inne kanały rozmów lub do wydzielonego tematu. Rozmowy „na żywo” powodują za dużo emocji. Pw/post jednak trzeba przemyśleć. Problemem są też momentami „widzowie”, którzy podburzają atmosferę. Za niestosowanie się do nakazu „anty shitstormowego” będą lecieć OSTy.
2. Mistrzowanie. Wiele problemów bierze się z mistrzowania. I brońcie bogowie nie zrzucam w tym momencie winy na mistrzów jednak na coś innego. Problemy z komunikacją. Często jest tak, że posta i rzuty pisze się razem z „jedną ze stron” czyli Ona zgłasza na bieżąco swoje uwagi propozycje itd., a mistrz dokonuje reszty. Tak właśnie powstają modyfikatory odpowiadające tylko jednej ze stron. Jak być powinno? Mistrz w momencie, gdy jest wymagany powinien zasiąść obejrzeć sytuację. W przypadku niejasności dopytać graczy o szczegóły. Potem następnie krok po kroku przeprowadzić walkę pytając się o różne zachowania i reakcje. Np. „co byś zrobił gdybyś zobaczył pięciu kuszników mierzących w Twoich ludzi? Stał jak stoisz, zasłonił się jakimś? Czy może próbowałbyś przyjąć bełt na siebie? Takie i inne pytania mogą ułatwić rozgrywkę i pomóc w unikaniu shitstormów jednak wymaga to pewnego zaangażowania z obu stron. Jako przykład takiego mistrzowania, którego chcę się nauczyć podam przykład Niedźwiedziej Wyspy gdzie zapytałem Rolanda jako strony z inicjatywą co robią jego żołnierze po wylądowaniu. On stwierdził, że część zacznie wyłapywać wieśniaków, a reszta ruszy od razu prosto z plaż na zamek. Potem zapytałem Orika co zrobi widząc z murów żelaznych maszerujących w grupach na zamek. Ten stwierdził, że wyśle przeciw nim połowę konnicy. I tak postało dodatkowe starcie. Warto też w przyszłości np. na początku akcji zrobić opis pola walki i wysłać go uczestniczącym. Może będą mieli jakieś ciekawe pomysły? Takie postawienie sprawy skraca dystans miedzy Mistrzem Gry, a graczami przybliżając forum do rpgów papierowych.
3. Bitwy. Tutaj kilka rzeczy mnie zawsze raziło. Potężny wpływ modyfikatorów i ogromny rozrzut w skuteczności. Jak dla mnie rzuty 1k20 na skuteczność + modyfikatory zwyczajnie nie zdają egzaminu. Za duży rozrzut, brak statystyki ogólnie porażka. Dalej idąc, takie 5k20 już daje pewne możliwości i mimo wprowadzenia znacznych modyfikatorów wyniki były dość równe co pokazuje, że ma to sens. Mam też pomysł na po prostu rzucanie ilości zadanych strat gdzie po prostu każda setka piechoty będzie miała jakąś kość, a modyfikatory będą dodawały lub odejmowały kości. Np. Szarża 200 kwalerzystów (1k20 za każdą setkę żołnierzy +k4/set za dobre wyszkolenie i uzbrojenie +k10 za szarżę ze wzgórza )x2 z powodu szarży =
Np. http://kostnica.eu/roll/5500a8aba1e5a/
Np. http://kostnica.eu/roll/5500a8df6e900/
Np. http://kostnica.eu/roll/5500a8ea90eca/
Oczywiście to tylko modyfikatory wymyślone na szybko jak i cała formuła, ale takie coś mogło by też dość ułatwić sprawę. Wyliczanie strat byłoby łatwe i przejrzyste. Można oczywiście połączyć to też ze skutecznością!
4. Myślę by w kolejnej bitwie pokombinować coś z muzyką w postach mg. Co o tym myślicie? Czy czytanie i słuchanie w tle odgłosów pasujących do czytanego tekstu mogłoby podnieść jakość postów? Zastanawiam się nad tym i możliwe, że sprawdzę to w eksperymentalnym mistrzowaniu jakim jest Niedźwiedzia Wyspa.
Czekam na Wasze uwagi pod tym postem. Jeśli macie jakieś żale/pomysły odnośnie forum napiszcie tutaj.
I na koniec. Pamiętajcie, że admin nie zawsze ma rację i należy mu o tym przypominać lecz grzecznie z kulturą i najlepiej w PW. Szanujcie czas i pracę poświęconą w budowanie forum, a sami zostaniecie obdarzeni szacunkiem. Niech Starzy Bogowie Was błogosławią.
1. Shitostormy na czacie oraz eskalacje konfliktów.
Tutaj przyznaję, że również mam część winy, czasami tak jak inni przesadzam w wymianie niepotrzebnych zdań. Problemy najczęściej wiążą się z kwestiami związanymi z mistrzowaniem, ale o tym dalej. Rozwiązanie problemu? Wszelkie dyskusje na temat postów przenieść na pw/inne kanały rozmów lub do wydzielonego tematu. Rozmowy „na żywo” powodują za dużo emocji. Pw/post jednak trzeba przemyśleć. Problemem są też momentami „widzowie”, którzy podburzają atmosferę. Za niestosowanie się do nakazu „anty shitstormowego” będą lecieć OSTy.
2. Mistrzowanie. Wiele problemów bierze się z mistrzowania. I brońcie bogowie nie zrzucam w tym momencie winy na mistrzów jednak na coś innego. Problemy z komunikacją. Często jest tak, że posta i rzuty pisze się razem z „jedną ze stron” czyli Ona zgłasza na bieżąco swoje uwagi propozycje itd., a mistrz dokonuje reszty. Tak właśnie powstają modyfikatory odpowiadające tylko jednej ze stron. Jak być powinno? Mistrz w momencie, gdy jest wymagany powinien zasiąść obejrzeć sytuację. W przypadku niejasności dopytać graczy o szczegóły. Potem następnie krok po kroku przeprowadzić walkę pytając się o różne zachowania i reakcje. Np. „co byś zrobił gdybyś zobaczył pięciu kuszników mierzących w Twoich ludzi? Stał jak stoisz, zasłonił się jakimś? Czy może próbowałbyś przyjąć bełt na siebie? Takie i inne pytania mogą ułatwić rozgrywkę i pomóc w unikaniu shitstormów jednak wymaga to pewnego zaangażowania z obu stron. Jako przykład takiego mistrzowania, którego chcę się nauczyć podam przykład Niedźwiedziej Wyspy gdzie zapytałem Rolanda jako strony z inicjatywą co robią jego żołnierze po wylądowaniu. On stwierdził, że część zacznie wyłapywać wieśniaków, a reszta ruszy od razu prosto z plaż na zamek. Potem zapytałem Orika co zrobi widząc z murów żelaznych maszerujących w grupach na zamek. Ten stwierdził, że wyśle przeciw nim połowę konnicy. I tak postało dodatkowe starcie. Warto też w przyszłości np. na początku akcji zrobić opis pola walki i wysłać go uczestniczącym. Może będą mieli jakieś ciekawe pomysły? Takie postawienie sprawy skraca dystans miedzy Mistrzem Gry, a graczami przybliżając forum do rpgów papierowych.
3. Bitwy. Tutaj kilka rzeczy mnie zawsze raziło. Potężny wpływ modyfikatorów i ogromny rozrzut w skuteczności. Jak dla mnie rzuty 1k20 na skuteczność + modyfikatory zwyczajnie nie zdają egzaminu. Za duży rozrzut, brak statystyki ogólnie porażka. Dalej idąc, takie 5k20 już daje pewne możliwości i mimo wprowadzenia znacznych modyfikatorów wyniki były dość równe co pokazuje, że ma to sens. Mam też pomysł na po prostu rzucanie ilości zadanych strat gdzie po prostu każda setka piechoty będzie miała jakąś kość, a modyfikatory będą dodawały lub odejmowały kości. Np. Szarża 200 kwalerzystów (1k20 za każdą setkę żołnierzy +k4/set za dobre wyszkolenie i uzbrojenie +k10 za szarżę ze wzgórza )x2 z powodu szarży =
Np. http://kostnica.eu/roll/5500a8aba1e5a/
Np. http://kostnica.eu/roll/5500a8df6e900/
Np. http://kostnica.eu/roll/5500a8ea90eca/
Oczywiście to tylko modyfikatory wymyślone na szybko jak i cała formuła, ale takie coś mogło by też dość ułatwić sprawę. Wyliczanie strat byłoby łatwe i przejrzyste. Można oczywiście połączyć to też ze skutecznością!
4. Myślę by w kolejnej bitwie pokombinować coś z muzyką w postach mg. Co o tym myślicie? Czy czytanie i słuchanie w tle odgłosów pasujących do czytanego tekstu mogłoby podnieść jakość postów? Zastanawiam się nad tym i możliwe, że sprawdzę to w eksperymentalnym mistrzowaniu jakim jest Niedźwiedzia Wyspa.
Czekam na Wasze uwagi pod tym postem. Jeśli macie jakieś żale/pomysły odnośnie forum napiszcie tutaj.
I na koniec. Pamiętajcie, że admin nie zawsze ma rację i należy mu o tym przypominać lecz grzecznie z kulturą i najlepiej w PW. Szanujcie czas i pracę poświęconą w budowanie forum, a sami zostaniecie obdarzeni szacunkiem. Niech Starzy Bogowie Was błogosławią.