Forum aktualnie zamknięte.


    Testowanie umiejętności

    Share
    avatar
    William Hawke
    Administrator

    Liczba postów : 296
    Join date : 23/07/2014
    Age : 23
    Skąd : Hawkhill

    Testowanie umiejętności

    Pisanie by William Hawke on Pon Lip 06, 2015 12:00 pm

    Testowanie umiejętności


    Wiele sytuacji może wymagać od postaci podjęcia testu którejś ze swoich umiejętności. Testy będą wyglądać następująco:

    Rodzaj kości: k20
    Pula kości: różna
    Sukcesy: W przypadku braku umiejętności: 17-20, w przypadku posiadania umiejętności 11-20.
    Trudność testów: Różne działania oparte o tę samą umiejętność mogą mieć różny stopień trudności. Przykładowo umiejętność przekonywania może zostać użyta zarówno do przekonania strażnika o tym, że jest się szlachetnie urodzonym rycerzem jak i do próby namówienia jakiegoś lorda do wzięcia udziału w konflikcie po naszej stronie. Dziwnym byłoby gdyby obydwa testy były równie trudne lub równie łatwe.

    Opcje MG:

    Modyfikatory: MG może dodawać do rzutów zarówno negatywne jak i pozytywne modyfikatory. Przykładowo postać może kompletnie nie znać się na leczeniu, ale całe życie pomagać medykowi. Przez to widział wiele praktyk i może być mu łatwiej dokonać jakiś prób uleczenia ran niż zwykłej osobie, która z leczeniem nigdy nie miała styczności. Ponadto też osoba, która jest w trakcie zdobywania jakiejś umiejętności może otrzymać pozytywny modyfikator do rzutów.

    Pule kości: Jeżeli czynność jest trudna lub wymaga sporo czasu MG może uznać, że do testu jest potrzebny więcej niż jeden rzut. W takim wypadku ustala pulę rzutu oraz ilość potrzebnych do zdania sukcesu rzutów. Dodatkowo ilość sukcesów może warunkować różne stopnie powodzenia lub niepowodzenia postaci. Przykładowo negocjacje z lordem o przyłączeniu się do rebelii mogą potrwać naprawdę długo i być naprawdę trudne. Gracz ma umiejętność dyplomacji/przekonywania (decyzja MG, której użyć). MG ustala, że test zostanie wykonany za pomocą 11 rzutów, w których gracz musi uzyskać minimum 5 sukcesów by osiągnąć swój cel. Dodatkowo może rozpisać lub ustalić po rzucie jaki efekt będą miały 4 sukcesy lub np. 8 sukcesów. Takie rozwiązanie pozwala na zróżnicowanie efektów działań postaci i wypoziomowanie trudności.

    Automatyczne zdanie/niezdanie testu: Czasami MG może uznać, że już sam fakt posiadania jakiejś umiejętności wystarczy by zdać test. Podobnie może uznać, że w niektórych przypadkach brak umiejętności absolutnie wyklucza możliwość powodzenia.


    _________________
    Wzlecimy Wysoko

      Obecny czas to Pią Gru 15, 2017 3:13 pm