Gra o Tron

Czy chcesz zareagować na tę wiadomość? Zarejestruj się na forum za pomocą kilku kliknięć lub zaloguj się, aby kontynuować.

Forum aktualnie zamknięte.


    Testowanie umiejętności

    William Hawke
    William Hawke
    Administrator


    Liczba postów : 296
    Join date : 23/07/2014
    Age : 30
    Skąd : Hawkhill

    Testowanie umiejętności Empty Testowanie umiejętności

    Pisanie by William Hawke Pon Lip 06, 2015 12:00 pm

    Testowanie umiejętności


    Wiele sytuacji może wymagać od postaci podjęcia testu którejś ze swoich umiejętności. Testy będą wyglądać następująco:

    Rodzaj kości: k20
    Pula kości: różna
    Sukcesy: W przypadku braku umiejętności: 17-20, w przypadku posiadania umiejętności 11-20.
    Trudność testów: Różne działania oparte o tę samą umiejętność mogą mieć różny stopień trudności. Przykładowo umiejętność przekonywania może zostać użyta zarówno do przekonania strażnika o tym, że jest się szlachetnie urodzonym rycerzem jak i do próby namówienia jakiegoś lorda do wzięcia udziału w konflikcie po naszej stronie. Dziwnym byłoby gdyby obydwa testy były równie trudne lub równie łatwe.

    Opcje MG:

    Modyfikatory: MG może dodawać do rzutów zarówno negatywne jak i pozytywne modyfikatory. Przykładowo postać może kompletnie nie znać się na leczeniu, ale całe życie pomagać medykowi. Przez to widział wiele praktyk i może być mu łatwiej dokonać jakiś prób uleczenia ran niż zwykłej osobie, która z leczeniem nigdy nie miała styczności. Ponadto też osoba, która jest w trakcie zdobywania jakiejś umiejętności może otrzymać pozytywny modyfikator do rzutów.

    Pule kości: Jeżeli czynność jest trudna lub wymaga sporo czasu MG może uznać, że do testu jest potrzebny więcej niż jeden rzut. W takim wypadku ustala pulę rzutu oraz ilość potrzebnych do zdania sukcesu rzutów. Dodatkowo ilość sukcesów może warunkować różne stopnie powodzenia lub niepowodzenia postaci. Przykładowo negocjacje z lordem o przyłączeniu się do rebelii mogą potrwać naprawdę długo i być naprawdę trudne. Gracz ma umiejętność dyplomacji/przekonywania (decyzja MG, której użyć). MG ustala, że test zostanie wykonany za pomocą 11 rzutów, w których gracz musi uzyskać minimum 5 sukcesów by osiągnąć swój cel. Dodatkowo może rozpisać lub ustalić po rzucie jaki efekt będą miały 4 sukcesy lub np. 8 sukcesów. Takie rozwiązanie pozwala na zróżnicowanie efektów działań postaci i wypoziomowanie trudności.

    Automatyczne zdanie/niezdanie testu: Czasami MG może uznać, że już sam fakt posiadania jakiejś umiejętności wystarczy by zdać test. Podobnie może uznać, że w niektórych przypadkach brak umiejętności absolutnie wyklucza możliwość powodzenia.

      Similar topics

      -

      Obecny czas to Pią Kwi 26, 2024 8:53 pm